نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3848
-
الف
+

فلم مستند «تاریخچه تیاتر افغانستان» به نمایش گذاشته شد

فلم مستند «تاریخچه تیاتر افغانستان» در تیاتر ملی این کشور به نمایش گذاشته شد .

به گزارش آی فیلم 2 ، «محمد رسول باوری» معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان فلم مستند «تاریخچه تیاتر افغانستان» را در تیاتر ملی واقع در کابل افتتاح کرد.

در مراسم افتتاح این فلم مستند شماری از روسا و مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ ، ممثلان تیاتر و تعدادی از شخصیت های فرهنگی حضور داشتند.

«محمد رسول باوری» در این مراسم گفت: به مناسبت صدمین سال استقلال افغانستان این فلم مستند از سوی تیاتر ملی ساخته شده است .

آقای باوری در رابطه به جایگاه و نقش تیاتر در جوامع خاطرنشان کرد: در هیچ نقطه جهان هنر تیاتر فراموش نشده و یک بخشی از زندگی انسان ها را تشکیل می دهد.

وی همچنان از ممثلان و رهبری تیاتر ملی به خاطر تلاش های شان در راستای تهیه کردن پارچه های تیاتری به مناسبت های مختلف تقدیر و ستایش کرد .

همچنان «سید منصور رحمانی» رییس تیاتر ملی گفت: فلم مستند «تاریخچه تیاتر افغانستان» به تلاش تیاتر ملی به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور آماده شده است .

وی افزود:  ساختمان تیاتر ملی به فرمان «شاه امان الله خان غازی» در سال 1302 خورشیدی در منطقه پغمان کابل ساخته شد و اولین نمایش تحت عنوان «مسابقه خواب  بیداری» توسط ممثلان همان وقت اجرا شد .

در ادامه این مراسم ، فلم مستند «تاریخچه تیاتر افغانستان» توسط «محمد رسول باوری» به نمایش گذاشته شد .

در اخیر این مراسم ، پارچه تیاتری که آخرین سخنرانی شاه امان الله خان در آن تمثیل شده بود ، توسط یک ممثل تیاتر ملی اجرا شد . 

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر